Behöver du hjälp? 
Ring eller besök våra butiker

Snabbfakta Ticket

Antal butiker:
51 i Sverige och 19 i Norge

Antal anställda:
350 årsanställda

Internetsajter i:
Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Holland, Portugal, Italien, Frankrike

 

 

 

Välkommen till Ticket

Vi är en detaljhandelskedja som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flyg- och hotellbolag.

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Försäljningen uppgår till cirka 6,5 miljarder kronor under de tre varumärkena Ticket, AirnGo och Charter. Ticket ägs av det privatägda investmentbolaget Braganza.

 

Varumärket Ticket har i Sverige och Norge en omnikanalstrategi  där försäljningen i 70 butiker, på telefon och online är sammanflätad för att ge kunderna det bästa av två världar – butikernas reserådgivning och service, och nätets tillgänglighet och transparens.

 

Varumärket Ticket i Danmark och Finland, samt varumärket AirnGo, är renodlade onlineresebyråer för flygresor. AirnGo finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Holland, Portugal, Italien och Frankrike.

 

Varumärkena Charter.se och Charter.no är prisjämförelsesidor där vi hjälper kunderna att hitta och jämföra charter och paketresor.

Vår vision

Ticket ska bli världens bästa resebyrå!

Affärsidé

Med ett attraktivt utbud, högsta tillgänglighet och bäst kompetens gör Ticket det enkelt för semesterkunden att köpa rätt resa utifrån sitt behov.

Tickets mervärden

Ticket skall ta positionen som ledande på service, att hjälpa kunden hitta rätt resa utifrån sitt behov. Kunderna skall välja Ticket utifrån de mervärden som Ticket står för dvs. Tillgänglighet, Enkelhet, Kompetens och Attraktivt utbud.

Tillgänglighet
Genom tre försäljningskanaler: Internet, telefon och butik samt med lokal närvaro, långa öppettider, korta väntetider, erbjuder Ticket en mycket hög tillgänglighet. Vi ska finnas där och när kunderna vill nå oss.

Enkelhet
Genom en enda kontakt får kunden överblick över marknadens utbud och kan lätt jämföra leverantörernas produkter. Därmed blir det enklare att hitta rätt resa och ta beslut. Att få personlig hjälp med att hitta rätt resa i marknadens stora utbud upplevs därmed som tidseffektivt och som en kvalitetsgaranti. Vi gör det enkelt för kunden att fatta beslut och hitta rätt resa.

Kompetens
Genom kunskap och engagemang gör vi rätt behovsanalys och erbjuder rätt resa till varje kund. För att säkerställa medarbetarnas kompetens, genomför Ticket kontinuerligt utbildningar i resmålskunskap, produktkunskap, boknings- och informationssystem samt försäljningsteknik.

Attraktivt utbud
Genom bredd och djup i vårt utbud kan Ticket erbjuda en semesterresa till varje kund. Ett utbud som finns tillgängligt i samtliga försäljningskanaler och kopplad till personlig rådgivning och service. Ticket är en kvalitetsgarant av utbudet gentemot kunden vilket ger kunderna trygghet.

Ticket medlem i SRF

Vad kännetecknar ett SRF företag?

Ett företag som är medlem i Svenska Resebyråföreningen bedriver yrkesmässig resebyråverksamhet. Personalen är kompetent och erfaren samt väl insatt i för branschen gällande lagar och regler.

Företaget har ställt erforderliga resegarantier till Kammarkollegiet och kan påvisa tillfredställande ekonomiska resurser och resultat.

Verksamheten bedrivs från fast försäljningsställe i representativa lokaler. Företaget har tillgång till avancerade bokningssystem och erbjuder därför det för resenären bästa alternativet från kostnads- och effektivitetssynpunkt.

Företaget följer beslut fattade i Allmänna reklamationsnämnden samt följer UD:s reserekommendationer.

Mer information finns på SRF's hemsida

 

 

 

 

Stäng

Hjälp att boka?

Behöver du hjälp eller har frågor?
Ange ditt telefonnummer, inklusive riktnummer, så ringer vi upp dig så fort vi kan!