Behöver du hjälp? 
Här finns vanliga frågor och svar

Snabbfakta Ticket

Antal butiker:
52 i Sverige och 19 i Norge

Telefonservice:
i Sverige och Norge

Medelantal årsanställda:
261 i Sverige och 75 i Norge

Internetsajter i:
Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland

 

 

 

Välkommen till Ticket

Välkommen till Ticket! Ticket Privatresor är en detaljhandelskedja som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flyg- och hotellbolag.

Ticket Privatresor är Nordens största privatresebyråkedja. Verksamheten i Sverige och Norge bedrivs via 71 butiker, telefon och online via ticket.se och ticket.no. I Danmark sker försäljningen via ticket.dk och i Finland via ticket.fi. Försäljning bedrivs även under varumärket Airngo i Norge, Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. Försäljningen uppgår till cirka 5,8 miljarder kronor och bolaget har cirka 340 årsanställda. Ticket Privatresor ägs av det privatägda investmentbolaget Braganza

Vår uppgift inom Ticket Privatresor är att göra det enkelt för dig som kund att hitta och boka rätt resa. Genom en enda kontakt med oss får du som kund överblick över marknadens breda utbud och kan därmed göra jämförelser. Utifrån vår höga kompetens och service ger vi dig som kund råd och hjälp att boka rätt resa.

Vår vision

Ticket ska vara det självklara valet vid köp av semesterresa.

Affärsidé

Med ett attraktivt utbud, högsta tillgänglighet och bäst kompetens gör Ticket det enkelt för semesterkunden att köpa rätt resa utifrån sitt behov.

Tickets mervärden

Ticket skall ta positionen som ledande på service, att hjälpa kunden hitta rätt resa utifrån sitt behov. Kunderna skall välja Ticket utifrån de mervärden som Ticket står för dvs. Tillgänglighet, Enkelhet, Kompetens och Attraktivt utbud.

Tillgänglighet
Genom tre försäljningskanaler: Internet, telefon och butik samt med lokal närvaro, långa öppet tider, korta väntetider, erbjuder Ticket en mycket hög tillgänglighet. Vi ska finnas där och när kunderna vill nå oss.

Enkelhet
Genom en enda kontakt får kunden överblick över marknadens utbud och kan lätt jämföra leverantörernas produkter. Därmed blir det enklare att hitta rätt resa och ta beslut. Att få personlig hjälp med att hitta rätt resa i marknadens stora utbud upplevs därmed som tidseffektivt och som en kvalitetsgaranti. Vi gör det enkelt för kunden att fatta beslut och hitta rätt resa.

Kompetens
Genom kunskap och engagemang gör vi rätt behovsanalys och erbjuder rätt resa till varje kund. För att säkerställa medarbetarnas kompetens, genomför Ticket kontinuerligt utbildningar i resmålskunskap, produktkunskap, boknings- och informationssystem samt försäljningsteknik.

Attraktivt utbud
Genom bredd och djup i vårt utbud kan Ticket erbjuda en semesterresa till varje kund. Ett utbud som finns tillgängligt i samtliga försäljningskanaler och kopplad till personlig rådgivning och service. Ticket är en kvalitetsgarant av utbudet gentemot kunden vilket ger kunderna trygghet.

Ticket medlem i SRF

Vad kännetecknar ett SRF företag?

Ett företag som är medlem i Svenska Resebyråföreningen bedriver yrkesmässig resebyråverksamhet. Personalen är kompetent och erfaren samt väl insatt i för branschen gällande lagar och regler.

Företaget har ställt erforderliga resegarantier till Kammarkollegiet och kan påvisa tillfredställande ekonomiska resurser och resultat.

Verksamheten bedrivs från fast försäljningsställe i representativa lokaler. Företaget har tillgång till avancerade bokningssystem och erbjuder därför det för resenären bästa alternativet från kostnads- och effektivitetssynpunkt.

Företaget följer beslut fattade i Allmänna reklamationsnämnden samt följer UD:s reserekommendationer.

Mer information finns på SRF's hemsida

Stäng

Hjälp att boka?

Behöver du hjälp eller har frågor?
Ange ditt telefonnummer, inklusive riktnummer, så ringer vi upp dig så fort vi kan!