Jobba på Ticket Privatresor


Lediga tjänster »
Intresseanmälan »


Ovan finner du de lediga tjänster som för tillfället finns inom Ticket. Om du är intresserad av att jobba inom Ticket men inte hittar någon lämplig tjänst, kan du skicka en Intresseanmälan, där du anger vad du vill arbeta med och i vilken butik eller på vilken avdelning.

Vad händer med din ansökan?

När du har skickat in din ansökan görs en bedömning utifrån de krav som ställs för den aktuella tjänsten. Sedan kallas de mest kvalificerade sökande till en första intervju. Där informeras mer om tjänsten och de sökande får möjlighet att presentera sig närmare. Därefter sker en utvärdering och en eller ett par sökande kontaktas för en andra intervju. I samband med denna genomgår också slutkandidaten/erna ett test.

Alla sökande som inte gått vidare ska få ett besked när rekryteringsprocessen är avslutad. Om du inte får sökt tjänst sparar vi inte din ansökan, utan du måste på nytt lägga in en sådan om du ser en ny tjänst som du är intresserad av.

Om du har skickat in en intresseanmälan (d v s ej sökt någon specifik tjänst) sparar vi din ansökan i 6 månader. Om någon lämplig tjänst blir ledig kontaktar vi dig.

Företaget

Ticket Privatresor AB och Ticket Feriereiser AS ingår i Ticket Leisure Travel AB. Huvudkontoren för Ticket Leisure Travel AB finns i Stockholm (Nacka) respektive Oslo representerat i ledning, marknadsavdelningar, personalavdelningar, ekonomiavdelningar och IT-avdelningar.

Ticket Privatresor är en resebyråkedja för privatpersoner. Vi säljer sinsemellan konkurrerande reseprodukter och erbjuder privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flyg- och hotellbolag. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge via cirka 73 butiker, telefon och Internet samt i Danmark via ticket.dk. Försäljningen uppgår till cirka 4,5 miljarder kronor och bolaget har cirka 320 årsanställda. Ticket Privatresor ägs av det privatägda investmenbolaget Braganza. Varumärket Ticket delas med Ticket Biz med samma ägare. 

Företagskultur

Allt Ticket gör skall präglas av kund- och lönsamhetsfokus. Genom att ständigt arbeta mot Tickets vision innebärande att vi ska vara det självklara valet vid köp av semesterresa. Vår ambition är att vi ska vara det ledande reseföretaget på service. Fokus ligger på Tickets mervärden; tillgänglighet, enkelhet, kompetens och attraktivt utbud.

I vårt företag har vi en gemensam värdegrund som beskriver de förhållnings-sätt som ska känneteckna oss när vi agerar internt och externt. Vår värdegrund består av följande begrepp; Attityd, Glädje/Kul, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA).

Vårt ledarskap utmärks främst av att vi tror att ett gott ledarskap är att få andra att växa. Ticket satsar ambitiöst på kontinuerlig utbildning av personalen.

 

 

Stäng

Hjälp att boka?

Behöver du hjälp eller har frågor?
Ange ditt telefonnummer, inklusive riktnummer, så ringer vi upp dig så fort vi kan!